.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توضيحات برق گلستان درباره برق‌گرفتگي يك فيلمبردار

روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق گلستان درباره حادثه برق گرفتگي "مصطفي كرمي" فيلمبردار فيلم كوتاه "كاغذ باد" اعلام كرد: متاسفانه صعود از تير برق بدون حضور كارشناسان مربوطه، باعث اين اتفاق شده‌است.

كرمي چندي پيش در حين فيلمبرداري فيلم كوتاه "كاغذ باد" از توليدات حوزه هنري استان گلستان بر اثر حادثه برق گرفتگي دچار قطع عضو (دست و پا) شد.

در توضيحات ارسالي اين روابط عمومي به رسانه‌ها با عنوان "گروه فيلم‌ساز حقيقت را كتمان نموده‌است"، تصريح شد:اين درحالي است كه در تمام موارد پرسنل امور برق گرگان با گروه معرفي شده همكاري صادقانه داشته‌اند.

در بخش توضيحات اين اطلاعيه اين شركت مي‌خوانيم: رياست حوزه هنري گلستان در تاريخ چهارم تيرماه تقاضاي همكاري در خصوص ساخت فيلمي راجع به سرقت كابلهاي برق و درخواست استفاده از تجهيزات و امكانات شركت را كرد.

اين اطلاعيه كه نسخه‌اي از آن روز سه‌شنبه به ايرنا ارسال شد، افزوده است:
در اين ارتباط و جهت همكاري مراتب به اداره روابط عمومي ارجاع و طي نامه‌اي به امور توزيع نيروي برق گرگان اعلام شد تا با در اختيار قراردادن امكانات همكاري لازم را داشته باشند.

شركت توزيع نيروي برق گلستان افزود: در ادامه نماينده گروه به انبار اسقاط امور برق گرگان مراجعه و با هماهنگي وي، ترانس اسقاط كه محتويات آن خارج شده بود انتخاب و به محل مشخص شده براي نصب واقع در اراضي كشاورزي جلين ارسال و ترانس در محل خود نصب و سرسيم از سرپوشينگ به كات اوت بدون بازو وصل شد.

در اين ادامه اين مطلب مي‌خوانيم: چون تجهيزات با شبكه برق فاصله داشته و هيچ تماسي بين آنها برقرار نبوده نصب وسايل بدون ارت انجام و پس از پايان عمليات مقرر شد تا گروه فيلمبرداري بدون مجوز به محل مراجعه نكرده و از تير صعود نكند.

اين شركت افزود: در بيست و يكم تيرماه نماينده گروه به امور برق گرگان مراجعه كرد تا هماهنگي لازم را با رييس بهره‌برداري انجام دهد.

اين مطلب مي‌افزايد: در اين زمينه مسوول شبكه تعميرات تاكيد مي‌كند كه بدون حضور كارشناسان امور برق به محل مراجعه ننمايند و مقرر شد كه نقش سارق را نيز يكي از پرسنل سيم‌بان اين شركت ايفا كند.

شركت توزيع نيروي برق گلستان يادآور شد: اين درحالي است كه عصر همان روز يكي از عوامل گروه به مسوول شبكه تعميرات اطلاع داده كه يكي از افراد گروه دچار برق گرفتگي شد.

اين شركت افزود: پس از مراجعه فوري به محل مشاهده مي‌شود كه متاسفانه مصطفي كرمي دچار حادثه شده است.

براساس اين اطلاعيه،با توجه به موارد فوق‌الذكر كه تماما نشان از همكاري صادقانه اين شركت و پرسنل امور برق گرگان با گروه معرفي شده حوزه هنري استان داشته و دارد، متاسفانه عوامل گروه در يك اقدام غيراخلافي موضوع جدا شدن سيم را به دروغ مطرح كرده و اقدام به درج خبر آن در روزنامه‌ها كرده‌اند در صورتي كه صعود غيرعقلاني و بدون حضور كارشناسان باعث اين اتفاق شده است.

در اين حال رئيس حوزه هنري استان گلستان گفت: اين دستگاه هيچ مسووليت قانوني در برابر حادثه پيش آمده براي فيلمبردار جوان گلستاني ندارد.

"محمدرضا خاكپور" در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اين حوزه قرارداد ساخت يك فيلم كوتاه با شخصي به نام "موسي پائين‌محلي "به عنوان پيمانكار (كارگردان) امضاء كرد.

به گفته وي، براساس اين قرارداد پيمانكار بايد تا ‪ ۳۱‬تير ماه فيلم را پس از تائيد نهائي تحويل حوزه هنري بدهد كه در اين راستا مشكلاتي پيش آمد.

وي تصريح كرد: براساس بند ‪ ۵‬اين قرار داد، تعهدات طرف اول (حوزه هنري) شامل دوربين تصويربرداري، سه پايه، نور، باكس تدوين و صدا و معرفي نامه به ساير ادارات براي همكاري و تسهيل در انجام امور بوده است.

وي ادامه داد: همچنين در بند ‪ ۶‬اين قرارداد، آمده است: ايجاد هر نوع تعهدات بيمه‌اي و ساير امور و مسائل قابل پيش‌بيني و غيرقابل پيش‌بيني از تعهدات طرف دوم محسوب مي‌شود.

خاكپور در ادامه گفت: براساس اين قرارداد، پيمانكار (كارگردان) مي توانست خود به تنهائي اقدام به ساخت فيلم كند و يا از هر تعداد نيروئي كه بخواهد استفاده نمايد كه حوزه در اين خصوص هيچ دخل و تصرفي نداشته است.

رئيس حوزه هنري گلستان افزود: اين يك نوع قرارداد پيمانكاري بوده و با ساير قراردادهاي سينمائي و تلويزيوني به كلي تفاوت دارد، كه براين اساس طرف اول پولي را به پيمانكار در مراحل مختلف (زمان امضاء قرارداد، پايان فيلمبرداري و تحويل فيلم) مي‌دهد.

وي اظهار داشت: "مصطفي كرمي" فيلمبردار جوان گلستاني كه در حادثه دچار قطع دو دست از ناحيه ساعد و انگشتان پا شده بود، براساس دوستي و رفاقت با پايين‌محلي همكاري مي‌كند و هيچ قراردادي بين طرفين نيز وجود ندارد.

وي در خصوص پرداخت نشدن بموقع مبلغ اوليه قرارداد گفت: ايشان مي‌توانست اگر پول را تحويل نگرفته بود كار را شروع نكرده، قرارداد را امضاء نكند.

وي يادآور شد: كارگردان (پيمانكار) اين فيلم كوتاه وظيفه داشته هر فردي را در اين زمينه با وي همكاري دارند، بيمه كند.

خاكپور در ادامه افزود: پس از انتقال كرمي به تهران و شنيدن خبر قطع دستان و انگشتان پاي وي بلافاصله نماينده‌اي از حوزه هنري استان به تهران فرستاده شد تا پيگير مسائل و مشكلات كرمي باشد.

رئيس حوزه هنري استان در خصوص حركت نكردن آمبولانس مبني بر كمبود سوخت و بودجه گفت: بنده در اين خصوص اطلاعي ندارم و اگر بوده با همكاري دكتر سمناني مساله حل شد.

به گفته خاكپور، همچنين از سوي رئيس حوزه هنري كشور نماينده‌اي براي عيادت از كرمي به بيمارستان اعزام شد تا پيگير مسائل و مشكلات وي باشد.

وي از نامه‌نگاريهاي مختلف براي كمك به درمان و خرج و مخارج بيمارستان به دستگاههاي مختلف استان و كشور خبر داد و افزود: بنده از دست‌اندركاران خواستم تا به هر نهادي كه مي‌خواهند نامه بنويسند و من نيز آن را امضاء مي‌كنم و اين كه برخي نشريات مطلبي را خلاف اين موضوع چاپ كرده‌اند (ارسال نامه به شخص نماينده ولي فقيه و درخواست كمك و جواب حوزه مبني بر اين كه مگر دستگاه ما گدا است) با حرفهاي من و امضاء نامه منافات دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، "موسي پائين‌محلي" يكي از هنرمندان جوان استان گلستان براي ساخت فيلمي كوتاه به نام "كاغذ بادي" با حوزه هنري استان به عنوان تهيه‌كننده وارد مذاكره شد و قراردادي را در تاريخ ‪ ۱۸‬تير ماه به مبلغ دو ميليون يك صد هزار ريال امضاء كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.